Transpondery AIS MOB i SART

Transpondery AIS MOB i SART - asortyment

Transpondery radarowe SART ułatwiają lokalizację rozbitków na morzu i naprowadzają jednostki biorących udział w akcji poszukiwawczo-ratowniczej za pomocą istniejących systemów radarowych. Urządzenia AIS MOB powiadamiają odbiorniki AIS i wskaźniki wielofunkcyjne o pozycji człowieka za burtą.

Transponder AIS MOB1

Najmniejszy na świecie tansponder AIS "Człowiek Za Burtą" (MOB) ze zintegrowanym DSC.

  • Łatwa integracja z kamizelka ratunkową
  • 66-kanałowy GPS - szybkie namierzanie pozycji
  • Automatyczna aktywacja
  • Ponad 24 godziny pracy od momentu aktywacji
  • Czas życia baterii - 7 lat
  • Światło stroboskopowe o wysokiej inensywności
  • AIS
  • Niewielki rozmiar - nawet do 30% mniejszy od podobnych urządzeń
  • 5 lat gwarancji producenta
  • Zintegrowany nadajnik DSC (Cyfrowe Wybieranie Selektywne)

MOB1

Najmniejszy na świecie (w chwili wejścia do sprzedaży) transponder AIS MOB ze zintegrowanym DSC jest kompatybilny nawet z najmniejszymi kamizelkami ratunkowymi.

MOB1 przeznaczony jest do instalacji na kamizelkach ratunkowych i zostanie aktywowany automatycznie po napełnieniu kamizelki powietrzem. Pierwszy alert zostanie nadany po 15 sekundach od momentu aktywacji.

Zintegrowane silne światło stroboskopowe zapewni lepszą widzialność urządzenia w warunkach ograniczonej widocznośći (np. nocą lub w czasie mgły).

Urządzenie MOB1 komunikuje się ze statkiem, poza którym znalazła się osoba, która wpadła do wody, a także z innymi jednostkami pływającymi, które znajdują się w promieniu do 8 km od nadajnika MOB1 (odległość ta zależna jest od panujących w danym momencie warunków). W celu dodatkowego zawiadomienia służb ratunkowych można użyć innego produktu, jakim jest radiopława osobista rescueME PLB1, która komunikuje się ze służbami poprzez dedykowaną sieć satelitarną.

W wypadku zagrożenia, rescueME MOB1 zapewnia 2 metody szybkiego zakomunikowania o pozycji człowieka, który znalazł się za burtą, z dokładnością do kilku metrów, z powrotem do statku, plus oznacza wizualnie pozycję silnym światłem stroboskopowym.

Gdy wypadniesz za burte, najlepszą szansą na szybki ratunek jest pomoc pochodzaca z własnego statku. Twoja załoga musi zostać natychmiast powiadomiona o incydencie oraz musi być na bieżąco informowana o Twojej pozycji podczas przeprowadzania akcji ratunkowej. Nawet w najbardziej umiarkowanych warunkach morskich najbardziej niepokoi fakt, że wzrokowy kontakt z człowiekiem za burtą można szybko utracić.

Po dokonaniu aktywacji, MOB1 rozpocznie nadawanie alarmu do wszystkich odbiorników AIS, a także wszystkich wskaźników wielofunkcyjnych i innych ploterów, które posiadają aktywowaną obslugę AIS i znajdują się w pobliżu zdarzenia. Zintegrowany GPS dostarcza pewności, że precyzyjne dane o lokalizacji zostaną przekazane do Twojego statku, a także do innych, które będą asystowały w niesieniu pomocy.

Dodatkową funkcją transpondera MOB1 jest możliwość aktywacji alarmu DSC w radiotelefonie znajdującym sie na Twoim statku. Powiadomi on załogę o zaistniałej sytuacji.

MOB1 - sposób działania

Transponder MOB1 jest kompatybilny z większością współczesnych ploterów AIS i radiotelefonów VHF, które spełniają standardy wymagane do odbierania transmisji MOB. Silnie zaleca się uprzednie sprawdzenie kompatybilności używanych urządzeń z transponderem MOB1, szczególnie w przypadku, gdy używane urządzenia są starszej generacji .

SafeSea S100 SART - transponder radarowy

SafeSea S100 Search and Rescue Transponder (SART) firmy Ocean Signal to dedykowany transponder radarowy, który jest zgodny z regulacjami IMO SOLAS.

  • Ulepszona żywotność baterii - nawet w -20°C
  • Bateria może być wymieniana przez użytkownika
  • Bateria nie naraża na zagrożenia
  • Pięcioletni okres wymiany
  • Kompaktowe wymiary ułatwiają przechowywanie urządzenia na tratwie ratunkowej
  • W komplecie znajduje się maszt teleskopowy i uchwyt montażowy

S100

Wymagania dotyczące przewozu

- SART są wymagane na wszystkich statkach IMO SOLAS podczas międzynarodowych podróży:
a) jeden na 300-500GRT
b) dwa, gdy więcej niż 500GRT
c) jeden SART na każde 4 tratwy ratunkowe dla statków pasażerskich typu ro-ro
- Na upoważnionych przez kraj statkach, wliczając w to statki rybackie, łodzie pasażerskie, łodzie handlowe itp.


- Większość Super i Mega jachtów jest zobowiązanych do przewożenia SART, zwłaszcza gdy podlegają kodeksom postępowania MCA, które są rozpoznawane przez wiele krajów
- Dobrowolnie wyposażone statki mogą także odnieść korzyść z wyposażenia z przewożenia SART

SeaSafe S100 SART został zaprojektowany do asystowania podczas ratowania tratw i łodzi ratunkowych. Kiedy zostanie włączony, SART pozostanie w trybie bezczynności aż do automatycznejaktywacji przez wiązkę radaru X Band Radar z dowolnego statku znajdującego się w pobliżu. SafeSea S100 transmituje serię impulsów, które wyświetlają się na radarze statku jako kropkowana linia, zapewniając przepływ do jednostki ratunkowej.

Kontrolki aktywacyjne są identyczne jak te w modelu SafeSea E100 EPIRB, co czyni użytkowanie zestawu łatwiejszym nawet dla mniej doświadczonych operatorów.

Transpondery firmy Ocean Signal można zakupić w internetowym sklepie Eljachtu lub w sklepach naszych partnerów handlowych.

ELJACHT
ul. Łowicka 13, 80-642 Gdańsk
tel. +48 58 320 70 24
info@eljachtpl

 
Facebook
Youtube