Transpondery AIS MOB, SART i AIS

Transpondery AIS MOB i SART - asortyment

Transpondery radarowe SART ułatwiają lokalizację rozbitków na morzu i naprowadzają jednostki biorących udział w akcji poszukiwawczo-ratowniczej za pomocą istniejących systemów radarowych. Urządzenia AIS MOB powiadamiają odbiorniki AIS i wskaźiki wielofunkcyjne o poycji człowieka za burtą.

Transponder AIS MOB1

Najmniejszy na świecie tansponder AIS "Człowiek Za Burtą" (MOB) ze zintegrowanym DSC.

  • Łatwa integracja z kamizelka ratunkową
  • 66-kanałowy GPS - szybkie namierzanie pozycji
  • Automatyczna aktywacja
  • Ponad 24 godziny pracy od momentu aktywacji
  • Czas życia baterii - 7 lat
  • Światło stroboskopowe o wysokiej inensywności
  • AIS
  • Niewielki rozmiar - nawet do 30% mniejszy od podobnych urządzeń
  • 5 lat gwarancji producenta
  • Zintegrowany nadajnik DSC (Cyfrowe Wybieranie Selektywne)
MOB1

 

Najmniejszy na świecie (w chwili wejścia do sprzedaży) transponder AIS MOB ze zintegrowanym DSC jest kompatybilny nawet z najmniejszymi kamizelkami ratunkowymi.

MOB1 przeznaczony jest do instalacji na kamizelkach ratunkowych i zostanie aktywowany automatycznie po napełnieniu kamizelki powietrzem. Pierwszy alert zostanie nadany po 15 sekundach od momentu aktywacji.

Zintegrowane silne światło stroboskopowe zapewni lepszą widzialność urządzenia w warunkach ograniczonej widocznośći (np. nocą lub w czasie mgły).

Urządzenie MOB1 komunikuje się ze statkiem, poza którym znalazła się osoba, która wpadła do wody, a także z innymi jednostkami pływającymi, które znajdują się w promieniu do 8 km od nadajnika MOB1 (odległość ta zależna jest od panujących w danym momencie warunków). W celu dodatkowego zawiadomienia służb ratunkowych można użyć innego produktu, jakim jest radiopława osobista rescueME PLB1, która komunikuje się ze służbami poprzez dedykowaną sieć satelitarną.

W wypadku zagrożenia, rescueME MOB1 zapewnia 2 metody szybkiego zakomunikowania o pozycji człowieka, który znalazł się za burtą, z dokładnością do kilku metrów, z powrotem do statku, plus oznacza wizualnie pozycję silnym światłem stroboskopowym.

Gdy wypadniesz za burte, najlepszą szansą na szybki ratunek jest pomoc pochodzaca z własnego statku. Twoja załoga musi zostać natychmiast powiadomiona o incydencie oraz musi być na bieżąco informowana o Twojej pozycji podczas przeprowadzania akcji ratunkowej. Nawet w najbardziej umiarkowanych warunkach morskich najbardziej niepokoi fakt, że wzrokowy kontakt z człowiekiem za burtą można szybko utracić.

Po dokonaniu aktywacji, MOB1 rozpocznie nadawanie alarmu do wszystkich odbiorników AIS, a także wszystkich wskaźników wielofunkcyjnych i innych ploterów, które posiadają aktywowaną obslugę AIS i znajdują się w pobliżu zdarzenia. Zintegrowany GPS dostarcza pewności, że precyzyjne dane o lokalizacji zostaną przekazane do Twojego statku, a także do innych, które będą asystowały w niesieniu pomocy.

Dodatkową funkcją transpondera MOB1 jest możliwość aktywacji alarmu DSC w radiotelefonie znajdującym sie na Twoim statku. Powiadomi on załogę o zaistniałej sytuacji.

MOB1 - sposób działania

Transponder MOB1 jest kompatybilny z większością współczesnych ploterów AIS i radiotelefonów VHF, które spełniają standardy wymagane do odbierania transmisji MOB. Silnie zaleca się uprzednie sprawdzenie kompatybilności używanych urządzeń z transponderem MOB1, szczególnie w przypadku, gdy używane urządzenia są starszej generacji .

 

SafeSea S100 SART - transponder radarowy

SafeSea S100 Search and Rescue Transponder (SART) firmy Ocean Signal to dedykowany transponder radarowy, który jest zgodny z regulacjami IMO SOLAS.

  • Ulepszona żywotność baterii - nawet w -20°C
  • Bateria może być wymieniana przez użytkownika
  • Bateria nie naraża na zagrożenia
  • Pięcioletni okres wymiany
  • Kompaktowe wymiary ułatwiają przechowywanie urządzenia na tratwie ratunkowej
  • W komplecie znajduje się maszt teleskopowy i uchwyt montażowy
S100

 

Wymagania dotyczące przewozu

- SART są wymagane na wszystkich statkach IMO SOLAS podczas międzynarodowych podróży:
a) jeden na 300-500GRT
b) dwa, gdy więcej niż 500GRT
c) jeden SART na każde 4 tratwy ratunkowe dla statków pasażerskich typu ro-ro
- Na upoważnionych przez kraj statkach, wliczając w to statki rybackie, łodzie pasażerskie, łodzie handlowe itp.


- Większość Super i Mega jachtów jest zobowiązanych do przewożenia SART, zwłaszcza gdy podlegają kodeksom postępowania MCA, które są rozpoznawane przez wiele krajów
- Dobrowolnie wyposażone statki mogą także odnieść korzyść z wyposażenia z przewożenia SART

SeaSafe S100 SART został zaprojektowany do asystowania podczas ratowania tratw i łodzi ratunkowych. Kiedy zostanie włączony, SART pozostanie w trybie bezczynności aż do automatycznejaktywacji przez wiązkę radaru X Band Radar z dowolnego statku znajdującego się w pobliżu. SafeSea S100 transmituje serię impulsów, które wyświetlają się na radarze statku jako kropkowana linia, zapewniając przepływ do jednostki ratunkowej.

Kontrolki aktywacyjne są identyczne jak te w modelu SafeSea E100 EPIRB, co czyni użytkowanie zestawu łatwiejszym nawet dla mniej doświadczonych operatorów.

Transponder AIS klasy B, ATB1 z Wi-Fi

Zachowaj bezpieczeństwo - zobacz inne jednostki pływające i bądź dla nich widoczny dzięki ATB1 Ocean Signal

  • Zwiększona widoczność na inne jednostki pływające (SOTDMA)
  • DARMOWA, przyjazna dla użytkownika aplikacja mobilna do konfiguracji
  • WiFi, USB, NMEA 0183 i NMEA 2000®
  • Prosty w instalacji i obsłudze
  • Znakomity wewnętrzny 99-kanałowy odbiornik GPS
  • Dostarczany w komplecie z zewnętrzną anteną GPS
  • Aktualizacje oprogramowania i firmware dostępne na stronie oceansignal.com/software-updates
Ocean Signal ATB1

Użytkownik musi skonfigurować ATB1 wprowadzając numer MMSI jednostki pływającej i inne szczegóły. Można to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej lub programu internetowego:
W celu znalezienia wersji na Androida, prosimy wyszukać w PlayStore hasło Ocean Signal
W celu znalezienia wersji na mobile iOS, prosimy wyszukać w AppStore hasło Ocean Signal
W celu skorzystania z aplikacji webowej, prosimy kliknąć tutaj: AIS Config
W celu aktualizacji firmware, prosimy kliknąć tutaj: AIS Update

Nadajnik-odbiornik AIS Ocean Signal ATB1 klasy B z doskonałym systemem dostępu SOTDMA zapewnia lepszą widoczność i bezpieczeństwo na morzu:

W pełni zgodny z SOTDMA nadajnik/odbiornik AIS ATB1 klasy B firmy Ocean Signal to najnowsze z długiej linii niezbędnych urządzeń, rozwiązanie dedykowane dla bezpieczeństwa morskiego opracowane i wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, kierowane na rynek morski.

Zaprojektowany jako pomoc w unikaniu kolizji, zapewnia znaczną przewagę w zakresie bezpieczeństwa nawigacji, dając ci spokój ducha, że Twój jacht będzie widoczny w dzień i w nocy, bez względu na pogodę, na dzisiejszych ruchliwych szlakach wodnych.

Sieć ATB1

Informacje o twojej jednostce pływającej, takie jak pozycja, prędkość, kurs i namiar są ustalane automatycznie i ciągle za pomocą imponującego wewnętrznego odbiornika multi-GPS w celu dokładnego globalnego ustalenia pozycji. Mając na wyposażeniu 99 kanałów namierzania i 33 kanały śledzenia, ta zaawansowana technologia daje pewność, że transmisje AIS zapewnią zawsze najdokładniejsze wskazanie pozycji jachtu.

Inne informacje o jednostce, takie jak nazwa jachtu, znak wywoławczy, typ i wymiary, a także MMSI są również przesyłane automatycznie z ATB1. Informacje te możesz przesłać do ATB1 bezpośrednio poprzez Wi-Fi z przyjaznej dla użytkownika aplikacji mobilnej lub strony internetowej Ocean Signal. Po przesłaniu tej informacji będziee ona przechowywana w nieulotnej pamięci urządzenia, nawet jeśli urządzenie będzie wyłączona przez długi czas.

ATB1 odbiera i interpretuje również komunikaty AIS z innych znajdujących się w zasięgu statków wyposażonych w AIS, które można następnie bez wysiłku przesyłać do innych urządzeń nawigacyjnych, takich jak plotery map, laptopy lub telefony komórkowe, wykorzystując wyjścia NMEA 0183, NMEA 2000®, USB lub WiFi ATB1.

Użycie doskonałego schematu dostępu SOTDMA* odróżnia ATB1 od dostępnych produktów CSTDMA** klasy B. To urządzenie Ocean Signal klasy B ma taki sam priorytet transmisji AIS jak urządzenie klasy A, co daje dodatkową pewność, że nie dojdzie do utraty ani opóźnienia transmisji, nawet w obszarach o dużym natężeniu ruchu.

ATB1 ma również szybszy współczynnik raportowania i wyższą moc wyjściową niż jednostki CSTDMA klasy B. Wysyła transmisje AIS co 5 sekund zamiast maksymalnie dwóch transmisji na minutę, a moc wyjściowa 5 W zamiast 2 W umożliwia transmisję dalej.

Światło LED wielokolorowego wkaźnika na ATB1 sygnalizuje bieżący stan pracy urządzenia. Ta dodatkowa funkcja bezpieczeństwa zapewnia pewność, że ATB1 ma ciągłą transmisję AIS i optymalną wydajność. ATB1 posiada elegancką, ale solidną wodoodporną konstrukcję, która cechuje się wysoką wydajnością i niskim zużyciem energii.

Transponder jest szybki i prosty w instalacji i wyposażony jest w zewnętrzną antenę GPS, co oznacza, że wystarczy użyć odpowiedniego urządzenia (telefonu komórkowego, tabletu lub komputera), aby przesłać informacje o swojej jednostce pływającej, i możesz rozpocząć przesyłanie wiadomości AIS w kilka minut.

Będąc liderem w dziedzinie ratujących życie produktów morskich dla rynków profesjonalnych i rekreacyjnych, Ocean Signal po raz kolejny zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i spokoju ducha dzięki transponderowi ATB1 klasy B.

* Self Organised Time Division Multiple Access
** Carrier Sense Time Division Multiple Access

Wymiary ATB1

Często zadawane pytania

Jakie informacje są transmitowane?

Raporty pozycji (MMSI, Szer. geograficzna, Dł. geograficzna, COG, SOG) dla Klasy B (SOTDMA)

  • Co 3min., gdy SOG < 2 węzły
  • Co 30s, gdy SOG >= 2 węzłów < 14 węzłów
  • Co 15s, gdy SOG >= 14 węzłów < 23 węzłów
  • Co 5s, gdy SOG > 23 węzły

Dane jednostki pływającej (Nazwa, znak wywoławczy, wymiary, typ etc.)

  • Co 6min.

Oznacza to, że jeśli jesteś zacumowany lub w marinie, może trochę potrwać, zanim twoje dane będą widoczne w systemach innych osób.

W zależności od twojej lokalizacji, widzialność na stronach typu Marine Traffic czy Shipfinder może zabrać znacznie więcej czasu.

Czy mogę użyć istniejącego odbiornika GPS lub danych GPS zamiast instalować dodatkową antenę GPS dla AIS?

Nie. Korzystanie z wewnętrznego odbiornika GPS jest wymagane przez przepisy AIS.

AIS można wykorzystać jako źródło wyjściowe pozycji, konfigurując go do wysyłania danych pozycji GPS (fraza RMC NMEA), chociaż nie jest to na ogół zalecane.

Czy mogę zmienić MMSI lub dane jachtu?

Zawsze zachowuj ostrożność przy wprowadzaniu numeru MMSI.
Po zaprogramowaniu zmiana numeru MMSI będzie wymagać "odblokowania" systemu AIS poprzez skontaktowanie się z Ocean Signal za pośrednictwem aplikacji do konfiguracji. Może to potrwać do 2 dni.

Zmiana wszystkich innych wprowadzonych danych jest prosta do wykonania przy użyciu mobilnej lub internetowej aplikacji do konfiguracji.

Jak podłączyć ATB1 do istniejącej elektroniki nawigacyjnej?

ATB1 jest wyposażony w protokoły komunikacyjne NMEA0183 i NMEA2000..

Aby połączyć się za pomocą NMEA0183, będziesz potrzebować odpowiedniego bloku złącza i informacji o okablowaniu dla urządzeń drugiego producenta.

Aby połączyć się za pomocą NMEA2000, będziesz potrzebować kabla spur (spustowego) odpowiedniego do podłączenia do wtyku DeviceNet (męskiego) na AIS do istniejącego kabla backbone NMEA2000. Na kablu backbone musi być dostępne nieużywane połączenie.

Jakiego rodzaju anteny radiowej należy użyć?

ATB1 nadaje i odbiera w paśmie VHF, więc odpowiednia będzie każda antena szerokopasmowa VHF dobrej jakości.

Dostępne są strojone anteny AIS, które są odpowiednie, ale należy unikać innych wąskopasmowych lub strojonych anten. Jeśli radio VHF ma korzystać z pojedynczej anteny i ATB1, należy zainstalować aktywny rozdzielacz anteny (splitter).

Jaki jest zasięg AIS?

Różni się to ogromnie w zależności od pogody, wysokości anteny VHF itp.

  • Typowy zasięg transmisji dla klasy B wynosi 10 mil morskich
  • Typowy zasięg odbioru dla celów klasy A wynosi 20 mil morskich
  • Zasięg odbioru może przekraczać 100 mil morskich w odpowiednich warunkach

Jak skonfigurować ATB1?

Użytkownik musi skonfigurować ATB1 poprzez wprowadzenie numeru MMSI jednostki pływającej orazi innych danych jachtu.
Procedurę tę mozna wykonać przy pomocy aplikacji mobilnej lub poprzez program internetowy:

  • W celu znalezienia wersji na Androida, prosimy wyszukać w PlayStore hasło Ocean Signal
  • W celu znalezienia wersji na mobile iOS - ta wersja będzie dostępna wkrótce
  • W celu skorzystania z aplikacji webowej, prosimy kliknąć tutaj: AIS Config
  • W celu aktualizacji firmware, prosimy kliknąć tutaj: AIS Update

Do pobrania:

 

Transpondery firmy Ocean Signal można zakupić w internetowym sklepie Eljachtu oraz w sklepach naszych partnerów handlowych.

ELJACHT
ul. Łowicka 13, 80-642 Gdańsk
tel. +48 58 320 70 24
info@eljacht.pl

 
Facebook
Youtube