Raymarine ogłosiło wprowadzenie na rynek nowych radarów półprzewodnikowych Cyclone. Nowa linia produktów Cyclone łączy najnowocześniejsze wzornictwo, wysokowydajną technologię kompresji impulsów CHIRP i innowacyjne funkcje, aby zapewnić najlepszą świadomość sytuacyjną. Klienci mogą wybierać między otwartymi antenami radaru o wielkości 3, 4 lub 6 stóp Podstawowe modele Cyclone zapewniają 55 W mocy wyjściowej / ekwiwalent wydajności magnetronu 6 kW, a modele Cyclone Pro oferują 110 W / ekwiwalent 12 kW wydajności magnetronu. Wszystkie modele Cyclone bezproblemowo integrują się ze wskaźnikami wielofunkcyjnymi Raymarine Axiom, Axiom+, Axiom Pro i Axiom XL.
Aktualności
Pierwsze w morskiej branży rekreacyjnej inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania obiektów i wspomaganego dokowania z wykrywaniem ruchu jest teraz dostępne dla konstruktorów łodzi i instalatorów technicznych.
Dokowanie jachtu, zwłaszcza podczas wiatru i przy zmianie prądów, może być stresującym doświadczeniem nawet dla najbardziej doświadczonych kapitanów. Skutki wpadek wahają się od lekko zawstydzających do niezwykle kosztownych.
Raymarine rozumie, że pobyt na jachcie powinien być relaksujący i miły. Z tego powodu nasi inżynierowie około czterech lat temu opracowali kombinację technologii, które mogą pomóc usunąć stres towarzyszący dokowaniu jachtów. Jednocześnie zwiększyli spokój ducha i ochronili cenne inwestycje żeglarzy.
Firma Hella Marine wprowadza do swojej oferty serię podwodnych świateł o nazwie Apelo. Jeden z modeli będzie oferował przełączenie świateł z koloru żywego błękitnego na intensywnie biały (1800-3000 lumenów), drugi pozwoli na wybranie dowolnego koloru z palety RGB (wymagany dodatkowy kontroler). Szerokie oświetlenie poziome z wąskim kątem w pionie zapewni spektakularny efekt. Dodatkowo dostępne będą modele z technologią Edge Light. Producent przewidział dwa warianty kolorystyczne dla frontu - biały i w kolorze węgla drzewnego.
Zależnie od modelu, obudowa lamp wykonana jest z odpornego na korozję termicznego polimeru, anodyzowanego aluminium lub morskiego brązu, natomiast materiał soczewek to Grilamid, rodzaj optycznego, odpornego na UV nylonu. Lampy są całkowicie szczelne (IP68 i IP69) i chronione elektronicznie, ponadto nadają się do montażu powierzchniowego we wszystkich typach kadłubów. Zakres napięć pracy to 9-32V DC. Hella Marine na swoje produkty udziela 5 lat gwarancji.
Przewidywany termin sprzedaży lamp Apelo to koniec czerwca 2021 r.
Firma Raymarine ogłosiła uruchomienie nowej kartografii LightHouse Charts. Mapy LightHouse zapewniają większą wygodę dzięki ulepszonym opcjom ich zakupu i dostawy za pośrednictwem zupełnie nowego sklepu Raymarine Chart Store i nowej aplikacji mobilnej RayConnect.
Mapy LightHouse, tworzone na podstawie oficjalnych źródeł map hydrograficznych, oferują maksymalną czytelność, intuicyjną nawigację i najwyższą jakość. Cztery różne palety kolorów zapewniają najlepsze możliwe warunki oglądania przez całą dobę, a kontrolery symboli map dają użytkownikowi możliwość dostosowania map do własnych preferencji.
Mapy LightHouse dostępne są dla właścicieli wskaźników wielofunkcyjnych Raymarine Axiom i Element. Więcej na ich temat można dowiedzieć się odwiedzając stronę https://www.raymarine.co.uk/marine-charts/lighthouse-charts.html.
Aktualnie dostępne mapy obejmują obszary Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Włoch, Grecji, Hiszpanii i Portugalii. Obszar Polski oraz inne rejony takie jak Ameryka Północna, Australia, Niemcy, Belgia, Holandia, Łotwa, Litwa, Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Chorwacja, Malta i Nowa Zelandia powinny pojawić się w ciągu kilku miesięcy.
Nigel Fox został uratowany 23 km od swojego jachtu na australijskim Morzu Arafura po tym, jak AMSA odpowiedziała na alert z radiopławy osobistej Ocean Signal
Samotny żeglarz został uratowany osiem godzin po wyrzuceniu za burtę na wzburzonym morzu u wybrzeży Terytorium Północnego Australii. Urodzony w Southampton imigrant Nigel Fox, chwalony przez służby ratownicze za szybkie działania, które uratowały mu życie, został zlokalizowany przez samolot Australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA) 23 kilometry od jego łodzi po uruchomieniu osobistego lokalizatora ratunkowego Ocean Signal RescueME PLB1 przyczepionego do jego kamizelki ratunkowej.
Po burzy z wyładowaniami elektrycznymi i wiatrem powyżej 40 węzłów poprzedniej nocy, 55-letni żeglarz pływał swoim Duncansonem 34, Bison, podczas nadal złej pogody na osławionym Morzu Arafura, kierując się w stronę półwyspu Gove jako planowanego przystanku na swojej drodze z powrotem do Cairns, kiedy fale przyboju przewróciły jacht i zrzuciły go do wody. Nigel został zawieszony za burtą jachtu przy linkach podnośnika z zanurzoną głową, ale udało mu się sięgnąć po nóż i przeciąć linę, by nie utonąć. Po uwolnieniu był już w stanie aktywować PLB przymocowany do jego kamizelki ratunkowej.